Elektronické šipky tak, jak je dnes známe, mají určitá pravidla hodu. Pokud si uvědomíme, jak vypadá terč, pak si určitě vzpomeneme, že je rozdělený na barevná pole, většinou červená, zelená, černá a bílá, ovšem mohou mít i jiné barvy. Terč je rozdělen na dvacet polí. Černá a bílá jsou klasické barvy výsečí terče, které se střídají, a každému je přiřazena určitá hodnota. Červeně a zeleně vybarvená pole jsou ta v úzkém pruhu lemujícím okraj terče – tato políčka se jmenují Double, což znamená, že dvojnásobí hodnotu dané výseče, v které se nachází, dále stejně úzký pruh v polovině mezi středem a okrajem terče, který se nazývá Triple, a znamená, že se hodnoty dané výseče trojnásobí, a stejně je zbarven i samotný střed. Střed je rozdělený na dvě políčka, jedno úplně v samotném středu, které je značeno jako Bull – to mívá hodnotu padesát bodů, a políčko kolem něj Outer Bull, které bývá ohodnoceno dvaceti pěti body. Elektronické šipky pak za nás sčítají a násobí dané bodové hodnoty. Terč samotný by měl být optimálně umístěn 1,73 metrů nad zemí.
Tak jako snad v jakékoli hře a i elektronické šipky mají své turnaje, ať už na místní, národní nebo mezinárodní úrovni. Hry, které se hrají na soutěžích a turnajích se různí. Ve Spojených Státech se na turnajích hraje často hra Cricket. U nás jsou populární hry X01 (s různým číslem na začátku označujícím hru – 301, 501, 701 atd.) i Cricket. Hry X01 už jsme načali dříve, jedná se o odečítání bodů po každém hodu od předem dané bodové částky (u hry 501 je to 501 bodů atd.). U hry Cricket se jedná o přesné cílení na konkrétní výseče. Turnaje si ale může pořádat každý své malé lokální třeba s jinou vesnicí, a nebo jen tak jedna skupina přátel proti druhé, nebo i mezi školami či jen třídami. Šipky jsou skutečně velmi univerzálním nástrojem zábavy.
Zdroj: http://www.elektronickesipky.cz/elektronicke-sipky-pravidla-a-typy-her/